وبلاگ سید غلامحسین حسنتاش

مقالاتی و یادداشت هائی در زمینه مسائل نفت و انرژی و توسعه؛ استفاده از مطالب صرفا با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ سید غلامحسین حسنتاش

مقالاتی و یادداشت هائی در زمینه مسائل نفت و انرژی و توسعه؛ استفاده از مطالب صرفا با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ  سید غلامحسین حسنتاش

در جستجوی یک جوانه ارجمند

(استفاده از مطالب این وبلاگ صرفا با ذکر منبع مجاز است)

کانال تلگرام : https://t.me/Hasantash
توئیتر : https://twitter.com/SeyedHassantash
وبلاگ دیگر: hassantash.blofa.com
لینکدین : /https://www.linkedin.com/in/seyed-hassantash-8a3165a1

بایگانی

بازنشستگی

چهارشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۲۱ ق.ظ

سرانجام در آبان ماه سال 1395 به میل شخصی از وزارت نفت بازنشسته شدم با وجود این که به راحتی حداقل یک سال و نیم دیگر از دوره‌ام مانده بود و چون عضو هیات علمی بودم حتی بیشتر هم می‌شد ماند. خداوند را بسیار سپاسگزارم . سال‌های آخر خیلی سخت گذشت . بیشتر از همه به خاطر این که به لحاظ روحی هرگز کارمند نبودم . روزگاری با هزار امید و آرزو و انگیزه که :"حالا اوضاع دیگری است و هرجا می‌شود باید خدمت کرد" ، وارد تشکیلات حکومتی شدم اما به تدریج هر چه جلوتر آمدم از آن ارزشهائی که به انگیزه آن آمده بودم چیزی باقی نماند و فقط چشم باز کردم که  این وسط کارمند شده‌ام و این خیلی سخت بود.

آخرین تقاضای بازنشستگی به میل کارفرما که کردم به شرح زیر است. لطف خدا بود که موافقت نشد که زیر بار هیچ بدهی و منتی نباشم.

در سال 1392 با برگشت آقای زنگنه به وزارت، می دانستم که با برگشت ایشان آن فضای کینه توزانه ای که ایشان در دور قبل وزراتشان بدلیل منتقد بودن بر علیه من بوجود آورده بودند باز خواهد گشت ولذا بلافاصله درخواست بازنشستگی کردم که موافقت نشد. دو سال بعد با نامه زیر  درخواست را تکرار کردم موافقت نشد. در مردادماه 1395 از طریق آقای رشیدی بزرگوار (معاون اسبق موسسه مطالعات بین المللی انرژی) مطلع شدم که فرمول جدیدی آمده است که کسانی که جمع سن و سنواتشان بیش از 90 سال است می توانند بازنشسته شوند و نیاز به موافقت وزیر هم نیست. بلافاصله بعد از شنیدن این خبر درخواست بازنشستگی را برای معاونت وقت اداری و مالی وزارت نفت فرستادم و مدتی بعد ایشان موافقت کرد و نهایتا در آبان همان سال بعد از طی مراحل اداری حکم بازنشستگی صادر شد. لازم به توضیح میدانم که چند ماه بعد از درخواست بازنشستگی من یعنی در مهر یا  آبان 95 در زمان ارائه بودجه سال 96 به مجلس شورای اسلامی، موضوع محدود شدن پاداش سنوات مطرح شد، که البته در سال 96 اعمال نشد.  اخیرا ملاحظه کردم که بعضی از اذناب جناب زنگنه که مانند خود ایشان فقط دنبال تخریب شخصیتی منتقدین هستند و از این طریق ضعف و ناتوانی خود در پاسخ منطقی به انتقادات را فریاد می زنند!، به بنده وصله می چسبانند که برای استفاده از پاداش سنوات کامل، تقاضای بازنشستگی کرده ام و این نشان می دهد که این بیچاره ها هرچه گشته اند هیچ نکته منفی در سوابق بنده حقیر پیدا نکرده اند،اینها که نسبت به رانت خوری ها و دزدی ها و ریخت و پاش های میلیاردی حساسیتی ندارند و نسبت به پاداش سنوات کسانی که در سال 1396 پاداش سنوات را گرفتند ولی به شکلی در مدیریت های نفت ماندند تا قانون بیرونشان انداخت، هم حساسیتی ندارند، به پاداش سنوات بنده حساسیت پیدا کرده اند که حق من بوده است. انشاء الله خدا همه را به راه راست هدایت فرماید. 

نمی‌دانم  متن نامه زیر را از سر هوای نفس اینجا می‌گذارم یا نه، به هر حال انسان موجود پیچیده‌ ای است و من هم یک  انسان بسیار متوسط، خدا می‌داند. اما واقعیت این است که حقایق قابل تاملی در این درخواست هست و گوشه‌ای از تاریخ کشور که چه بر سر شایسته سالاری آمده است! و کسی که خود را اصلاح طلب می داند چگونه با منتقد برخورد می کند. انشاءالله هوای نفس نباشد و به این دلیل باشد. همچنین جهت مزید شرمندگی این اذناب سوابق درخواستهای مکرر بازنشستگی در دوره وزرای دولت نهم و دهم را هم اینجا میگذارم. 


مطلب مرتبط از نشانه های کینه توزی جناب زنگنه : 

نامه ای به سید محمد خاتمی اندر شکایت از وزیر نفت ایشان


مطلب مرتبط: 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۱۳
سید غلامحسین حسن‌تاش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی