وبلاگ سید غلامحسین حسنتاش

مقالاتی و یادداشت هائی در زمینه مسائل نفت و انرژی و توسعه؛ استفاده از مطالب صرفا با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ سید غلامحسین حسنتاش

مقالاتی و یادداشت هائی در زمینه مسائل نفت و انرژی و توسعه؛ استفاده از مطالب صرفا با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ  سید غلامحسین حسنتاش

در جستجوی یک جوانه ارجمند

(استفاده از مطالب این وبلاگ صرفا با ذکر منبع مجاز است)

کانال تلگرام : https://t.me/Hasantash
توئیتر : https://twitter.com/SeyedHassantash
وبلاگ دیگر: hassantash.blofa.com
لینکدین : /https://www.linkedin.com/in/seyed-hassantash-8a3165a1

بایگانی

حمایت دولت کره جنوبی از توسعه اتوگاز

يكشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۸، ۱۱:۵۰ ق.ظ

بنابر گزارش سایت اتوگاز در 7 فروردین 98:

دولت کره جنوبی قوانینی را به تصویب رسانده است که بر مبنای آن همه می‌توانند از اتومبیل‌های LPG سوز استفاده نمایند. قبلا تنها تاکسی‌ها و اتومبیل‌های اجاره‌ای می‌توانستند از این سوخت استفاده کنند.

این قانون در راستای مسئولیت دولت برای کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی به تصویب رسیده است.

این قانون همچنین مشوق‌هائی را برای توسعه فناوری استفاده از این سوخت در خودرو و نیز حمایت از سازندگان خودروهای گازمایع‌سوز در نظر گرفته است.

شرکت رنوسامسانگ برنامه‌ریزی کرده است که در نیمه اول سال 2019 یک مدل LPG سوز را به بازار عرضه کند. شرکت هیوندای نیز مدل جدید سوناتای خود را بر پایه گازمایع نیز عرضه خواهد کرد و همچنین شرکت کیاموتورز نیز همکنون سه مدل از خودروهای خود را برپایه گازمایع نیز عرضه می‌کند و شرکت سانگ یانگ نیز مدل تیوولی را بصورت گازمایع سوز نیز عرضه خواهد کرد.

انتظار می‌رود با این قانون تعداد اتومبیل‌های گازمایع سوز از حدود 2 میلیون در شرایط فعلی به حدود 2.8 میلیون تا سال 2030 برسد. بنا به گفته وزیر صنایع کره‌جنوبی این اقدامات خصوصا به کاهش آلاینده Nox که مهمترین علت انتشار ریزگرد می‌باشد را تا سال 2030 تا حدود 7363 تن کاهش خواهد داد.

توضیح: ال پی جی برای استفاده در  موتورهای بنزینی بسیار سازگار و سازگارتر از سی ان جی است و تبدیل سوخت نیز بسیار آسان است، با نصب یک کیت تبدیلی و یک سیلندر (که بسیار از سیلندر سی ان جی سبک تر است) ظرف دوساعت می توان این کار را انجام داد ضمن این که از نظر سوخت رسانی هم گازمایع نیاز به جایگاه های مستقل و جداگانه مثل سی ان جی ندارد و در اغلب همین پمپ بنزین ها می توان پمپ و نازل ال پی جی را اضافه کرد . در زمان وزارت آقای اقازاده در نفت تا سال 1376 این سوخت برای اتومبیل های بنزینی در حال ترویج و گسترش بود با وزیر شدن آقای زنگنه ایشان بدون مطالعه و بررسی دستور توقف این کار را داد که به نظر من کار بسیار غلطی بود. در تمام سال هائی که ما وارد کننده بنزین بودیم و یا بدلیل تحریم نمی توانستیم بنزین وارد کنیم و هر مایعی را که بعضا به شدت سرطانزا بودند از پتروشیمی ها با بنزین مخلوط می کردند ما گازمایع صادراتی داشتیم که پولش هم بر نمی گشت، بنابراین اگر آن اشتباه نشده بود گازمایع می توانست بخش قابل توجهی از مشکل بنزین را حل کند . متاسفانه از این فجایع در صنعت نفت بسیار اتفاق افتاده است


لبنک مطالب مرتبط: 

http://hassantash.blog.ir/post/625


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۲۵
سید غلامحسین حسن‌تاش

اتوگاز

نظرات  (۱)

۲۶ فروردين ۹۸ ، ۲۳:۱۳ علی حسین‌زاده
تدبیر، تدبیر، تدبیر...
چیزی که ما کم داریم.
همیشه با خودم فکر میکنم کشوری که تقریبا بزرگترین ذخایر گاز دنیا را دارد، به دلیل مشکلات سیاسی و ضعف فناوری امکان صادرات این گاز با خط لوله و یا LNG را ندارد، آنچه را هم که صادر میکند نمی تواند پولش را بگیرد و اگر در گذشته گرفته، با شکایت طرف مقابل به بهانه گران فروشی و...، از دماغش درآمده! سالانه ۱ میلیون یا بیشتر خودرو با موتورهای قدیمی تولید میکند که آلودگی آن بلای جان محیط زیست و هوای شهرهایش هستند، به دلیل نداشتن منابع مالی و فناوری و مشکلات سیاسی مخزن گاز مشترک او با همسایه اش دارد به تاراج می رود،
چرا آنقدر تدبیر ندارد که سیاست انرژی خود را بر پایه گاز بنا کند؟؟؟
همه چیزمان باید گازی باشد. نیروگاه ها، کشتی ها، خودروها، بخاری ها، پتروشیمی‌ها و...

و بیشتر به عمق فاجعه پی میبرم وقتی میبینم همه اقتصادمان دولتیست (بمعنای عام و شامل حاکمیت) و زمام امور در دست دولت است و منطقا و عقلا هدف از دولتی سازی یا دولتی نگه داشتن اقتصاد وجود هماهنگی بین بخش ها بوده. یا ایجاد امکان برنامه ریزی متمرکز از بالا بوده. پس چرا ما که تمام زجرهای اقتصاد دولتی را میچشیم و تحمل میکنیم، از حداقل مزایای آن بهره مند نیستیم؟؟؟

آخر این چه مدل حکمرانی هست که ما داریم؟!

بخدا در دنیا نوبریم. نظیر نداریم از ندانم کاری. خودمان برای خودمان بس هستیم. نیازی به دشمن نداریم.

به یزدان که گر ما خرد داشتیم    ---    کجا این سرانجام بد داشتیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی